lørdag den 15. oktober 2011

Småkage

Dagen projekt, er ikke syet, men bagt!
Bliver nødt til at dele denne opskrift med jer...
Småkager med kikærter, gulerødder, ingefær og havregryn...
Kan i hører hvor sunde de er?
Tror faktisk jeg har tabt mig lidt af at spise tre styk!
Og ikke nok med det, de smager rigtig godt:o)

150 gr. havregryn
150 gr. hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. stødt kanel
1 tsk. stødt ingefær
½ tsk. salt
1 dåse kikærter
1 æg
150 g farin
3 spsk. olie
1 tsk. vaniljepulver
150 gr. gulerøder
75 g mørk chokolade

Tænd ovnen på 180 g varmluft. Bland de tørre ingredienser sammen i en skål. Blend kikærter til mos i blender eller magimix, sammen med æg, farin, olie. Rør massen i melet, og tilsæt gulerødder og groft hakkede chokolade. Dejen skal være ret fast. Form dejen til ca. 20 kugler (jeg fik kun 17), på bageplade med bagepapir, og tryk flade med fugtig hånd. Bag i 15 min og afkøl på rist.

Jeg var lidt nervøs for om jeg kunne smage kikærterne, men det kan jeg ikke...
 Måske lidt i eftersmagen, men så tager man bare en kage mere;o)

Knus pigen der vil gå i seng, med maven fuld af småkager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar